Občas se stane, že člověk dostane geniální nápad. Může to být převratný vynález, námět na knížku, reklamní slogan nebo nové podnikání. V takovém případě je nutné realizovat takovou myšlenku co nejdříve. Ostatní totiž nečekají a stejný nápad může dostat brzy někdo další.
Po úřadech budete pobíhat minimálně tři týdny
Nové podnikání je nejlepší rozběhnout s novou firmou. V českém prostředí však založení společnosti trvá dlouhých 20 dní. Podle organizace Doing Business, která sleduje podmínky pro podnikání ve 140 zemích světa, je Česká republika až na 136. místě v délce a obtížnosti založení nové společnosti. Navíc těch zmíněných 20 dní vám založení společnosti zabere jen v případě, že všechno zařídíte napoprvé a bez dalších komplikací. Za tuto dobu vám někdo nápad může „vyfouknout“ a předběhnout vás v uvedení na trh.
Řešením této situace je ready made společnost. Taková společnost je zakládána jen za účelem dalšího prodeje – tedy právě pro výše popsanou situaci. Podnikat můžete okamžitě. Není ani třeba čekat na zápis do obchodního rejstříku – v okamžiku podpisu jste jmenováni jednatelem a nic vám nebrání v práci pod jménem vaší nové společnosti.
Bez závazků a se splaceným kapitálem
Nová společnost má několik specifik vyplývajících z jejího účelu. Pokud mluvíme o s.r.o., tak má 100% splacený kapitál a majetek společníků je tak důkladně oddělen od majetku společnosti. Dále nikdy nevyvíjela jakoukoliv činnost – nemusíte se bát, že byste kupovali zajíce v pytli. U akciové společnosti je situace podobná s mírnými odlišnosti vyplývající z jiného typu společnosti.
Kromě samotného založení společnosti nebo asistence s celým procesem je možné využít další služby, které společnosti podnikající v oboru zakládání společnosti nabízí. Oblíbená služba je například poskytnutí sídla na prestižní pražské adrese. V Praze si také můžete pronajmout zasedací prostory pro jednání s obchodními partnery. Doba, na kterou si můžete zasedačku zapůjčit, je v podstatě neomezená.
A co s tím ušetřeným časem, kdy se bude vaše nová společnost rozbíhat? Využijte ji třeba k tvorbě marketingového plánu. Na jeho neexistenci nebo nepromyšlenosti ztroskotalo už mnoho společností.