Víte kde propagovat svou firmu na internetu?

Podnikání se dnes z běžného světa přesouvá do světa virtuálního. Kanálů na propagaci na internetu je mnoho. Víte který zvolit pro svůj byznys, abyste byly úspěšnější než vaše konkurence?

Magazíny

Některé internetové magazíny mají stovky tisíc návštěvníků a čtenářů. Nabízí se tedy prostor je oslovit zajímavým článkem, který bude popisovat vaše služby nebo nabízené produkty. Pokud bude článek hodnotný, snadno se pak uživatelé dostanou na váš web a provedou nějakou akci, která povede ke splnění vašich cílů (nákup, poptávka, prodej zboží apod.) Výhodou prezentace na magazínech je, že články většinou zůstávají na webech trvale. Lidé se pak na článek dostávají z vyhledávačů, takže přínos má investice do článku i z dlouhodobého hlediska.

Reklama ve vyhledávačích

Reklama ve vyhledávačích je nejefektivnější reklamou na internetu. Přivádí relevantní návštěvníky na váš web přes klíčová slova, která lidé zadávají. Jedná se o tzv. PPC reklamu (pay per click). U reklamy to ale nekončí, pokud máte nekvalitní webové stránky bez informační hodnoty, lidé odejdou a kliknou na inzerát vedle na vaší konkurenci. Společně s PPC reklamou je třeba upravovat a rozvíjet samotné webové stránky.

SEO optimalizace

Optimalizace pro vyhledávače je u firem velmi oblíbená. Uživatelé internetu používají k získávání informací z 90% právě vyhledávače. Komu by se tedy nelíbilo být na prvním místě na hledaný výraz. Představme si konkrétní případ. Pan Novák chce jet na dovolenou např na Mauricius. Do vyhledávače si tedy zadá výraz „zájezdy na Mauricius“. Z výsledků, které mu to nabídne kliká na první tří nabídky. Nabídka se mu líbí a tak zájezd objednává. Stejným způsobem to funguje i u ostatních oborů. Pokud se na klíčová slova nezobrazujete na první stránce, moc nových klientů z vyhledávačů nezískáte.

SEO optimalizace není jednorázová investice. Pokud se jednou rozhodnete peníze do optimalizace vložit, je třeba počítat s pravidelnými měsíčními náklady v několika tisících. Udržet se na předních místech není na konkurenční slova snadné. Vaše konkurence také pracuje na optimalizaci, algoritmy vyhledávačů se mění a vylepšují.

Srovnávače zboží

Pro internetové obchody jsou velmi efektivní zbožové vyhledávače. Lidé se je naučili používat a chodí si sem vybírat své produkty. Zadají si buď konkrétní produkt který hledají a porovnají nabídku jednotlivých internetových obchodů, nebo si vybírají podle parametrů. Poměrně velké tržby jsou právě z těchto srovnávačů. Nejpoužívanější jsou Heureka.cz a Zbozi.cz

Pro správnou propagaci na internetu je vhodné vše prokonzultovat s odborníky, které se v této oblasti pohybují. Je třeba nadefinovat si cíle, které se mají na internetu plnit a podle toho se zařídit. Veškerá činnost na internetu se dá skvěle změřit a vyhodnotit, zda se vám reklama vyplácí nebo nikoliv. Internetovým marketingem se např zabývá web consultants